Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Nou de schaar is er in gezet na 8,5 week zichtbare bloei. Helaas en tot mijn schrik moest ik er achter komen dat ik top rot heb gekregen in de twee dagen dat ze donker stonden.. dit heeft me zon beetje een complete plant gekost. Twas mn mooiste plantie met de grootste top. ik schat droog op gewicht op zon beetje 40gram wat zo de clico in kon dat is toch zo 1/3 van het totaal.
Zo zag het eruit,
[ATTACH=CONFIG]133773[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133775[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133774[/ATTACH]
Heb de droog kast binnenshuis gehaald gezien daar de lv stuk lager licht. De ventilatie op max en dus zo geforceerd drogen in de hoop dat de rest rot vrij blijft.
Zojuist even weer gekeken en de grotere toppen allemaal een slag gedraaid. De lv was op zn max 34% geweest. Kan nu al wel merken dat ik geforceerd aan het drogen ben vergeleken met eerdere oogstjes gaat het nu veel harder. Heb nu geen nieuw rot kunnen vinden, en hoop dat ook zo blijft.
zo ligt het er nu bij, al met al toch nog aardig wat
[ATTACH=CONFIG]133776[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133777[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133779[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]133778[/ATTACH]
Het donker zetten, doe ik dus ook nooit meer wanneer ik in de schuur kweek. En mn lucht van buiten moet halen de lv ligt er simpel weg te hoog zeker de laatste paar dagen is 70% snachts voorgekomen.
Greetz mafferd.
Damn dat is echt wel pech hebben een vriend van me had ook geoogst, wel zeer kleine oogst voor 400w HPS, en bij het drogen ofzo zijn de toppen beginnen schimmelen.. De AK-47 ging van lekker naar heel hard stinken en zag er gewoon niet lekker uit om te roken
Wat is nu het beste om je wiet na oogst te drogen, als je geen speciale droogkast of dergelijke hebt? Ik heb hier ook gelezen dat toprot meestal komt door te lage afzuiging 's nachts, weer iets bijgeleerd, ik neem aan dat dit is omdat de planten meer water laten verdampen 's nacht?
Zelf had ik ook gehoord dat je je planten zn toppen kon laten "afwerken/vullen" door ze een dag in het donker te laten staan, klopt dit of is dit gewoon een fabeltje? aangezien 3 nachten donker je plant niet echt goed hebben gedaan vraag ik me dit toch wel af
toprot kom meestal van een te hoge lv aan het einde van je kweek ongeacht of het nou dag of nacht is in je kast. De gedachte achter het donker zetten is, om haar nog even te laten stressen en zo nog wat extra trichomen laat aanmaken. Die 2 nachten donker hebben mn planten in dit geval geen goed gedaan. En ga dit voortaan ook niet meer doen enigzins uit voorzorg maar het kan wel mits de omstandigheden goed zijn.
Comment